Vem fan fildelar Ranelid?

Jag hade inte tänkt ge mig in i tjafset kring IPRED men en sak slog mig när jag läste en debattartikel i DN  här i veckan. Björn Ranelid hade skrivit under. Vafalls! tänkte jag. Sitter kidsen och skickar Ranelids epos till varandra?
En snabb koll på piratebay får mig att tro att Björn nog bör vara mer orolig för medelåldern på sina fans än att hans "verk" delas ut av pirater. Det är seriöst större chans att han förlorar mer pengar på döende kulturtanter än på kids som laddar hans "blommiga" prosa.
Vore jag honom så skulle jag nog vara mer förbannad över att ingen i piratscenen är mer intresserade av hans böcker än att de laddar ner den (vilket de då inte gör).
Stackars Björn. Han vill så väl men det blir så fel. Det KAN ju finnas en ftp som enbart riktar sig till kulturtanter i lila scarfs där man byter heta Ranelid-inspelningar (kompletta med läppsmack pre-operation), vad vet jag.
Nej mina vänner, nu går jag och rakar armarna och skickar en tanke till stackars utnyttjade Björn.

Kommentarer
Postat av: lucifer

Ranelid är ju skön, lite horace-komplex, men läsa/lyssna på ranelid så räcker det nog inte med en läppsmackare, lobotomi är nog rätt medicin för det.

2010-10-31 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0