Gummisnoddsmysteriet

Gummisnoddar är en vital del i vår verksamhet. Biblioteket funkar inte utan dem. Anledningen är alla boktravar som skickas fram och tillbaka mellan biblioteken i vårt område. Buntar man inte ihop böckerna ordentligt så kommer alla reservationslappar att ramla av och allt blir kaos.
Jag och kollegan har rätt längre muttrat över att vi måste köpa så mycket snoddar. Eftersom vi får massor med boktravar skickade till oss så tycker man ju det borde gå jämt upp. Ingen stor grej egentligen men en liten vardagsirritation.
Idag fick vi en sändning böcker från huvudbiblioteket. Med i travarna var en liten lapp där de bad oss skicka tillbaka en del av de gummisnoddar som följt med böckerna under året. Tydligen så höll de på att ta slut på alla bibliotek.
Var i helskotta tar de vägen? Sitter det nån människa med en fetish för gummisnoddar någonstans i kjedjan och knycker alla som passerar? Det är lätt att få obehagliga bilder i huvudet när man börjar tänka på det alternativet.
För mitt libidos skull väljer jag att tro att nån försöker bygga världens största boll av gummisnoddar.
Jag lovar att i nästa upplaga av Guinness rekordbok kommer det finnas en bild på nån assistent på fackavdelningen som flinar som en dåre brevid sin gigantiska gummiboll, byggd av mina gummisnoddar...

Kommentarer
Postat av: Stellla

Förstår problemet eftersom jag själv arbetar på filial. Vi försöker rationalisera bort gummisnoddarna genom olika mer eller mindre misslyckade experiment... I mitt tidigare liv som postare roade vi oss ibland med att göra just bollar av gummiband när det var lite att göra. Tänk om man sparat en sån boll nu! ;-) (Passar på att säga att din blogg är mycket underhållande!)

2008-10-25 @ 14:18:19
Postat av: Vilse

You feel my pain Stella. Det kan verka som ett litet problem men det rubbar mina cirklar i längden.

Funderar på att börja märka våra snoddar men om chefen ser det lär han börja tro att jag är seriöst undersysselsatt.

När det gäller gummibandsbollar så googlade jag lite och världens största väger typ 1400 kg. Jag tror inte mina snoddar finns där men man vet fan inte...

Till sist: Tack för dina snälla ord om min blogg :) Jag ska försöka fortsätta underhålla så gott det går.

2008-10-26 @ 01:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0