Monolog 2.0

Jaså, du jobbar också på bibliotek? Vad kul!
Jaha. Sociala medier? hur funkar det för dig?
Jo twitter och facebook och så det fattar jag ju men vad gör du?
Men du har inga pass i disken alltså?
Jo jag vet att sånt jobb är rätt analogt men bibliotek är ju det.
Du. 5A är på ingång, kan du hjälpa mig? De är typ 35 stycken och hälften har en diagnos. Deras lärare är rätt nere på lungnande så där får vi ingen hjälp. Man får vara rätt tacksam att han ens är med.
Jo du får twittra om det.
Nej det finns ingen app för klassbesök.
Nja, jag är osäker på hur web 2.0 och websynergieffekter kan hjälpa mig när Liam med MASSIV adhd bygger ett fort av Robin Hobbs samlade verk.
Men ok. Kan du hjälpa mig att ställa upp böcker då? Jag har en shitload vuxenfack jag inte hunnit med.
Jaha. Du har konverterat till Dewey och glömt SAB... Det var ju trist men kul att du är en early adopter.
Men kaffe då? Kan du fixa det?
Jo kaffebryggaren är analog men den har en on/off knapp.
Chai? Nä vi har vanlig jävla java.
Nej kaffe. INTE ett objektorienterat programspråk.
Du vi skiter i det här. Sätt dig på kontoret och omvärldsbevaka på reddit så sköter jag biblioteket.
Ja. Det är ok om du kallar mig en medeltida stofil på din blogg.

Kommentarer
Postat av: Valterego

välkommen tillbaka till bloggosfären. Det hedrar dig att "inom kort" visade sig vara drygt 2 år; man ska aldrig stressa fram skapande.



//E

2011-10-22 @ 15:05:56
URL: http://valterego.se
Postat av: Arga bibliotekstanten

Äntligen en bra blogg till att läsa, välkommen tillbaka :)

2011-10-22 @ 18:29:09
URL: http://argabibliotekstanten.blogg.se/
Postat av: Lena

hahahaha, helt underbart. Som ensamjobbande skolbibliotekarie med 1200 låntagare i åldrarna 6-70 år jag ofta inre monologer liknande detta.

2011-10-22 @ 18:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0