Har nån lite klorin?

Att jobba stängning på fredagar kan vara rätt skönt. Vi stänger lite tidigare och alla är på bra humör eftersom helgen är i antågande. Jag brukar smyga runt med en kaffekopp i högsta hugg och småprata med de få besökare som vet att vi har öppet. Just det faktum att vi har öppet på fredagar är något som fortfarande, efter tre år, tycks ha undgått en stor del av befolkningen i min lilla håla. Tidigare hade vi stängt för "inre arbete" på fredagar. "Inre arbete" innebär ofta att ligga i soffan och läsa ungdomsböcker och dricka kopiösa mängder kaffe. Den himmelska tillvaron bröts av en attack av extremt dåligt samvete efter att vi delade ut en enkät till våra besökare. Rätt många önskade fredagsöppet och efter ett snabbt granskande av samvetet bestämde vi oss för att följa deras uppmaning.
Jag antar att det finns en viss ironi i det faktum att samma besökare som önskade fredagsöppet NU kommer in och är förvånade över att vi har öppet. Det är svårt att inte låta sarkastisk när man svarar "ja, det har vi haft i tre år nu...".

Härom fredagen var det jag som skulle stänga. Klockan närmade sig tre och jag gick runt och sa till alla låntagare att nu var det minsann helg. Nere vid barnfackhyllan fann jag två ungar som gick ut nian i våras. Deras kärlek till sitt gamla skolbibliotek hade blivit så stark att den manifesterats i fysisk form. Det yttrade sig i den mest slaskiga typen av tonårshångel. Ni vet det typen som t.o.m lämnar ögonbrynen fuktiga. Om vi behövde deltagare i en nyinstiftad OS gren i hångel hade jag helt klart anmält de här två.
Eftersom även jag varit 16 (iofs jävligt länge sen) och fulhånglat på offentlig plats så försökte jag vara lite snäll. Jag harklade mig lite och sa att det var dags att gå nu och gick sen iväg till disken.
När alla lämnat lokalen så började jag släcka ner datorer och lampor. Precis innan jag skulle gå så såg jag att det lyste på vår offentliga toalett. Jag tänkte att nån glömt att släcka och miljömedveten som man är gick jag tillbaka för att ordna det.
Dörren var låst.
Jag knackade på och inget hände. Jag funderade på att hämta en skruvmejsel eftersom jag trodde att nån rolig unge låst dörren utifrån men som tur var knackade jag en gång till.
En flickröst svarade tunt  "Vänta lite".
Jag ställde mig utanför och jag misstänker att jag stampade irriterat med foten. Det dröjer och precis när jag ska knacka igen öppnas dörren och ut kommer paret jag hittat tidigare. Båda smiter snabbt iväg utan att titta på mig.
Teenage lust. På min toa. WTF?
Antar att nästa steg är att ställa in en skål kondomer på toaletten. Dyker tjejen upp med magen i vädret ska jag banne mig kräva att få bli gudfar.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Ha ha, underbart! Mycket underhållande läsning :) Tack så mycket för att du delar med dig..!

2008-12-15 @ 18:28:48
Postat av: Bror

Trevligt att återse Vilse! Ses om nån vecka drygt!

2008-12-15 @ 23:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0