Läsförståelse & hjälmtvång

Jag har tidigare nämnt våra problem med vår öppettiderskylt. Folk tycks helt enkelt inte fatta den. Vi fungerar som skolbibliotek på förmiddagen så vi öppnar för allmänheten klock ett. Det står klart och tydligt på skylten.
Som det är nu så kommer folk innan vi öppnat och rycker i dörren. De finner den låst och kollar då skylten. Efter det kollar de klockan och rycker sen igen i dörren. Jag har aldrig fattat hur de tänker.

Nu har det uppstått ett nytt fenomen. Den lokala idrottsföreningen har satt upp ett anslag i närheten av vår dörr om vilka tider allmänheten får använda den närbelägna skridskobanan. Nu har folk börjat läsa på den och fått för sig att det är våra öppettider trots att det med STORA bokstäver står: Tider för allmänhetens åkning på skridskobanan.
Tror folk verkligen att vi har öppet 9-14 och 19-22 alla dagar i veckan? Hur gör vi med resten av texten på lappen? Ska jag bara tilåta klubba och puck på fackavdelningen och införa hjälmtvång?
Tror jag måste fundera en smula på det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0