Memo till Sveriges ornitologiska förbund

Hej!
Jag vet inte om ni minns mig men jag skrev till er i början av våren och talade om mitt nyvunna intresse för fågelskådning. Jag passade även på att gå med i föreningen och starta en prenumeration på Vår fågelvärld. Tre nummer omfattade prenumerationen.
Nån vecka senare damp det ner ett tjockt kuvert från er. Massa information och stickers och annat livsnödvändigt. Med i försändelsen var äver tre nummer av  Vår fågelvärld.
Nice tänkte jag. Det kostade ju närmare 400 spänn att bli medlem så ni bjuder på några baknummer.
Det var inte så va? Det var min prenumeration eller hur? Tre baknummer...

Man tycker ju att ni som fågelskådare skulle ha lite koll på latin. Ok, jag vet att prefixet PRE betyder före men inte fan betyder det att jag ska få tre gamla nummer och sen nada? Hela grejen med att prenumerera på något är ju att ha nåt att se fram emot i posten förutom räkningar.

Jag tackar gudarna att SvD inte resonerar som ni. Det hade inte vart kul att vakna en morgon och upptäcka en lastbil med alla förra årets nummer utanför porten:
"Men vafan grabben. Du beställde ju en helårsprenumeration"

Mindre vänlig hälsning
Vilse Bokhylla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0