Underlig yrkesskada

Ikväll satt jag och sambon och kollade på Svensson, Svensson på TV. I en scen ligger Allan Svensson och Suzanne Reuter i sängen och pratar. Reuter hade en bok på bröstet och det höll på att driva mig till vansinne när jag inte kunde identifiera vilken bok det var.
Samma sak inträffar när jag sitter på en buss eller ett tåg. Ser jag att en medpassagerare har en bok så vill jag till varje pris se vad det är för någon. Jag kan inte förklara den här nyfikenheten, den bara finns där.
Så om ni ser nån på bussen som tittar konstigt på er så kan det bara vara jag som försöker räkna ut vad ni läser.

Kommentarer
Postat av: Bison

Den stora frågan här är väl egentligen varför ni tittade på Svensson, Svensson...



Tack för en välskriven och intressant blogg!

2008-10-06 @ 14:49:03
Postat av: Vilse

En klart berättigad fråga. Mitt enda försvar är att jag börjar bli medelålders... Händer tyvärr den bäste. Man sitter där med en plankstek på fredagen och kollar på Svensson, svensson och tänker helt plötsligt: "Va fan? Jag var ju rebell!"

2008-10-06 @ 15:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0