Inte hennes bästa dag...

Det kom in några ungar i eftermiddags och det verkade som något hänt. De pratade intensivt med varandra och jag hörde en säga: "Hur länge satt hon där".
Min nyfikenhet tog överhanden och jag frågade vad som hänt.
Det visade sig att en tjej i sexan lyckats med konststycket att fastna i en gunga och kunde inte komma loss. Min spontana reaktion var att skratta men jag lyckades kväva det rätt snabbt. Efter att jag fått veta att det var lärare där som försökte lösa problemet så konstaterade jag att det inte var mitt bekymmer.
Lite senare kom en av lärarna in och berättade vad som hänt. Den här tjejen, låt oss kalla henne Marie, hade tryckt ner sig i en gunga för småbarn. Ni vet den typen som liknar en hårdplastblöja. Där satt hon.
Läraren försökte dra loss henne men hon gick inte att rubba. Till slut konstaterade man att det enda vettiga var att ringa brandkåren. Maria är en rätt pimpinett tjej och tvärvägrade brandkårsalternativet. Läraren undrade om de skulle komma med mat åt henne varje dag eftersom hon uppenbarligen skulle bli sittande i gungan resten av sitt liv.
Efter många om och men så gick hon med på att tillkalla hjälp.
Det hör till historien att en av lärarna även är brandman på den lokala kåren. Maria fick försäkringar att det bara var han som skulle komma. Jo tjena.
Brandkåren skickade sju man och ett och ett befäl...
De fick loss henne och alla kunde nöjda gå hem. Själv vet jag inte om jag kommer kunna hålla mig för skratt när jag ser henne nästa gång. Det är den typen av bedrifter som skapar nya smeknamn. Jag gissar att hon kommer heta Gungan resten av sin skoltid.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha lysande, skrattade högt =)

2008-12-15 @ 03:59:09
URL: http://duvetblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0