Bäst 2008

Det kan vara en svår uppgift för en litterärt bevandrad individ att försöka vaska fram en topplista över årets bästa titlar

Äh, orka. Fan och hans moster har publicerat oceaner med listor över vad som var bäst 2008. Jag orkar verkligen inte och dessutom är jag en smula distraherad ikväll. Jag och sambon hade en aningens udda afton.
Det började med att sambon rotade i vår (min till största del) dvd samling och muttrade över min underliga filmsmak. Hon lyckades bestämma sig för John Carpenters lilla actionjuivel Big trouble in little china och vi slog oss ner i soffan. Friden bröts av ett brak från övervåningen. Det lät som en tavla ramlat ner. Jag gick upp för att kolla men lyckades inte se nåt ovanligt. Vi slog oss åter ner i soffan och efter ett litet tag ringde det på dörren. Grannarna stod utanför och undrade om vi visste vem i trappen som förde ett jäkla liv.
Förutom det mystiska ljudet från övervåningen så hade vi inte hört nåt annat. Efter att vi trippat runt i trappen i strumplästen kunde vi konstatera att den alkade lilla tanten på nedre botten tydligen hade fest för sina mer "slitna" vänner. Grannarna hörde det nog tydligare eftersom hon bor rakt under dem.
Vi återvände återigen till soffan och fick tillslut se färdigt filmen. När sambon sen gick upp för att lägga sig så ropade hon på mig.
Utanför vårt sovrumsfönstret låg förklaringen till den mystiska smällen tidigare under kvällen: En svart gymnastiksko. Det är tio grader kallt och nåt pucko har tydligen roat sig med att kasta iväg en av sina skor. Strange.
Jag återkommer imorgon med en bild på fotbeklädnaden och förhoppningsvis något biblioteksrelaterat till mina läsare.
En aningens försenad önskan om ett gott nytt år!
/Vilse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0